lisannegaatnaarghana.reismee.nl

Prachtig werk maar erg zwaar...

Hee hallo daar ben ik weer

Sinds ik voor het laatst een blog gepost heb is er veel gebeurd. Donderdag, vrijdag en zaterdag hier in het weeshuis/schooltje gewerkt. Mijn taken werden mij niet echt verteld dus donderdagochtend ben ik zelf maar een beetje gaan rondlopen en vragen. De kinderen proberen je te helpen wat erg fijn is. S’ochtends help ik ze met zichzelf wassen, daarna komen er nog een groot aantal kinderen uit het dorp hier naar school. Als ze les hebben loop ik rond en help ik waar ik kan.  Toch is dit erg moeilijk omdat de leraren en de “mamma’s” of slecht Engels spreken en dus niet op je ingaan of niet goed weten hoe ze je kunnen inzetten. Ondertussen weet ik wel wat ik kan doen om te helpen op het project. De manier van lesgeven en omgaan met kinderen is hier duidelijk heel anders dan in Nederland. De kinderen zijn mega enthousiast en willen graag laten zien wat ze allemaal wel niet kunnen en hoe goed ze bijvoorbeeld Engels kunnen lezen, heel mooi en leuk om te zien. Ze willen je steeds aanraken en de hele tijd m’n haar vlechten haha. Je wordt mega blij van ze ook al slurpen ze energie. Gister hebben de kinderen mijn verzamelde spullen gekregen, het was prachtig om te zien hoe blij ze ermee waren! Ik heb ze allemaal hun naam en leeftijd in m’n notebookje laten schrijven als herrinnering. Ook heb ik een stapel prachtige tekeningen van ze gekregen. Toch waren de afgelopen dagen voor mij ook heel zwaar. Ik zat tot vandaag alleen hier op het project. Ik at al m’n maaltijden alleen en je hebt niemand om even Nederlands mee te praten. Ook de cultuurshock heeft er bij mij enorm ingehakt. Het was erg lastig. De kinderen hier en de support van thuis hebben mij er doorheen gesleept! Vandaag zijn er twee gezellige Belgen aangekomen wat erg fijn is! Volgensmij ben ik naast alle dieren hier ook allergisch voor de Afrikaanse mango geworden aangezien m’n tong enorm begint te tintelen en branden nadat ik het eet. Benieuwd wat de komende dagen me gaan brengen. Hoop snel weer wat van me te laten horen! 

Reacties

Reacties

Irene

Super Lisanne , weer een belangrijke stap gezet, wat ben je toch een kanjer! Ik ben blij dat de Belgische mensen er nu zijn voor je en je daardoor waarschijnlijk ook wat meer contact gaat krijgen.
Zo te horen zit je wel op je plekje, het werk vind je immers heel interessant , dus lekker gaan zorgen en je kennis overbrengen en je hebt je doel weer bereikt. Topper!

Groetjes en dikke knuffels van de Noortheygang!

Lieke, Lia, Elle - team VW

Ja, de cultuurshock is niet niks he? Maar dat is eigenlijk altijd een kwestie van tijd en je draai vinden. Fijn om te lezen dat dat nu aardig gaat en dat je familie & de kinderen daar je zo motiveren! Top! Leuk dat je nu ook de andere deelnemers hebt om je ervaringen mee te delen. Veel plezier & succes nog!

Astrid kruijt

Heel leuk om te lezen! Wat zullen ze blij net jou zijn!!

Roseline

Hee lies!
Wat ben je goed bezig, echt knap dat je tot nu alles “alleen” voor elkaar heb gekregen! Je bent een topper echt leuk om over jouw ervaringen te lezen.
Het roept weer eigen herrinneringen op van gambia. Geniet er van ondanks dat het ook zwaar is. Veel liefs en hopelijk veel plezier met de Belgische vrienden haha, kusjes van roos

Eric

Lieve Lies,
Ik weet natuurlijk alles al via het korte lijntje dat we gelukkig ook met Ghana kunnen hebben. Maar het is echt heel leuk om je ervaringen ook in een verhaal te lezen. Je hebt het heel zwaar, maar je geeft wat je hebt om er een succes van te maken. Dat is karakter. En daar kun je altijd mee thuis komen.
Ik hoop dat het lukt om naast het reguliere werk ook nog te bouwen aan wat nieuws voor de kinderen. Maar vergeet niet om zelf genoeg te genieten van dit spannende avontuur in een ver buitenland. Thuis zijn we in ieder geval allemaal apetrots op je.
Dikke knuffel, Pa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active