lisannegaatnaarghana.reismee.nl

Eerste dagen in Ghana

Nou daar ben ik dan voor de eerste keer! Net aangekomen bij het project dus ik vond het wel een goed idee om een blog te schrijven. Zaterdagavond in het bloedhete Ghana aangekomen. Ik liep het vliegveld uit en een zee van mensen om me heen die schreeuwen en naar je kijken alsof je een of andere beroemdheid bent. Gelukkig kon ik Dennis en william (de jongens die me op zouden komen halen) snel vinden. Tijdens de rit naar m’n slaapplek heb ik m’n ogen uitgekeken, drukke markten, vrouwen met de grootste dingen op hun hoofd en dan nog een baby achterop mee, het verkeer waar je no way als Nederlander zelf in een auto wil rijden, overal dieren en noem maar op. Maandag en dinsdag had ik introductiedagen met nog een Nederlands meisje en 2 Zweedse meisjes. We zijn naar het strand geweest, hebben danslessen gevolgd, de drukke markten van Accra bezocht maar ook wat Health en safety issues besproken. Vandaag afscheid genomen van de meiden en van de gezellige familie waar ik sliep. Dennis en William waren echt m’n vrienden geworden. Aangekomen op het project laten de kinderen hier me niet meer los. Ik zit hier nu alleen en merk dat ik dat wel zwaar vind, ik moet nog even m’n draai vinden. Daarnaast valt het eten me ook wel zwaar. Elke ochtend wit droog brood en als lunch en avondeten bijna altijd rijst met kip. Maarja het is niet anders. Ben benieuwd wat me morgen te wachten staat! Ik ook weer snel wat te laten weten!

Groetjessss

Lisanne


Reacties

Reacties

Eline

Hoi Lisanne, wat fijn iets van je te horen!
Heel veel plezier daar en hopelijk krijg je nog iets anders te eten dan wit brood, rijst en kip!

Groetjes van Eline en Marco

Natasja

Leuk te lezen Lies! Wat een ander leven heb je nu. Geniet van alle ervaringen, hoe anders het allemaal ook is. Xx Natas

Mam

Lieve Lies,
Leuk om je bericht te lezen. Best pittig was het vandaag voor je. Maar morgen wordt het vast beter. Kan je fijn met de kindjes werken.
Kus Mam en Pap

Irene

He Lisanne, wat leuk dat je al zo snel vrienden hebt gemaakt met Dennis en William.
Afscheid nemen is dan weer even minder, maar je krijgt er als het goed is nu nog veel meer vrienden en vriendinnen bij! Ik vind het heel dapper dat je deze eerste stappen zo al hebt gezet, komt vast goed !
Heel veel succes daar en groetjes van Irene

Esther & Pieter

Lieve Lisanne,
Ja dat is heftig hè, geen seconde meer voor je eigen ding. Steeds kindertjes om je heen die je heeeel lief en bijzonder vinden. Heb je op het project geen andere collega’s uit andere landen? Waar je lol mee kan maken?
Aan de manier van eten wen je vast snel, soms moet je gewoon even in de keuken helpen om iets voor jezelf apart te houden, deed ik in ecuador ook. Hadden ze soort van sinaaappellimo van verse sinasappels met minimaal 1 kilo suiker erin!?
Ik wens je alle liefs, veel plezier en blijf lekker dicht bij jezelf❤️???♥️????
Liefs Esther & Pieter

Opa

Wat goed van je om dit te doen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active